Google翻訳で日本語と英語を勉強する

一人の若い人がいた。
There was one young man.
彼の父と母が死んだ。
His father and mother died.
彼は新しい生活を始めることを決めた。
He decided to start a new life.
彼の家には紐以外に何もなかった。
There was nothing but a string in his house.
彼はそれを持って家を出た。
He left home with it.
彼は炭を作っている人に会った。
He met a man making charcoal.
その人は言った、「私はその紐を買えますか?」
The man said, "Can I buy that string?"
若い人は言った、「もちろんです。でも、あなたは私に払う必要はありません。」
The young man said, "Of course, but you don't have to pay me."
その人は言った、「私はそれをただでもらうことはできない。炭を持っていってください。」
The man said, "I can't get it for free. Take the charcoal."
若い人は炭をもらって歩き始めた。
The young man got some charcoal and started walking.
しばらくして、彼は刀を作っている鍛冶屋に会った。
After a while, he met a blacksmith making a sword.
鍛冶屋は言った、「私はその炭を買えますか?」
The blacksmith said, "Can I buy that charcoal?"
若い人は言った、「もちろんです。あなたはそれをただで持てます。」
The young man said, "Of course. You can have it for free."
鍛冶屋は言った、「もしあなたがお金を欲しないならば、あなたは刀を持てます。」
The blacksmith said, "If you don't want money, you can have a sword."
若い人は刀をもらって再び歩き始めた。
The young man got a sword and started walking again.
しばらくして、彼は侍に会った。
After a while, he met a samurai.
侍は言った、「私はその刀を買えますか?」
The samurai said, "Can I buy that sword?"
若い人は言った、「あなたはそれを持てます。始めに私は紐を持っていました。私はそれを炭を作っている人にあげました。そうしたら、彼は私に炭をくれました。私はその炭を鍛冶屋にあげました。そうしたら、彼は私にこの刀をくれました。だからあなたは私に払う必要がありません。」
The young man said, "You can have it. At first I had a string. I gave it to the charcoal maker. Then he gave me charcoal. I gave the charcoal to the blacksmith, and he gave me this sword, so you don't have to pay me. "
侍は感心した。
The samurai was impressed.
彼は言った、「多くの人はお金を得ようとする。しかし、あなたはそうしない。私はこれから戦争で戦う。私の息子になって私の家族の世話をしてください。」
He said, "Many people try to make money, but you don't. I will fight in war. Be my son and take care of my family."
侍は手紙を書いてそれを若い人に渡した。
The samurai wrote a letter and gave it to a young man.
侍は言った、「この手紙を私の家族に見せてください。そうすれば、彼らは理解するでしょう。」
The samurai said, "Please show this letter to my family. Then they will understand."
若い人は手紙を侍の家に持っていった。
The young man brought the letter to the samurai's house.
若い人は侍の家族に歓迎されて、その家族の一部になった。
The young man was welcomed by the samurai's family and became part of it.
こうして、紐を持っていた若い人は彼の居場所を得た。
Thus the young man who had the string got his place.