Google翻訳で日本語と英語を勉強する

私のゴルフの技術は彼のものと比べるとひどい。
My golf skill is terrible compared to his.
私のゴルフの技術は彼のものより劣っている。
My golf skill is inferior to his.
彼のゴルフの技術は私のものより優れている。
His golf skills are better than mine.
彼は私よりゴルフがうまい。
He is better at playing golf than I.
私は彼よりゴルフが下手だ。
I'm worse at golf than he.
彼はケチではない。
He is not stingy.
彼は気前がいい。
He is generous.
私は私の人生がよくなると思っていた。
I expected my life to improve.
しかし、私の人生は悪くなっている。
But my life is getting worse.
私の予想は外れた。
My expectations were wrong.
私の人生は私が想像していたようにはならなかった。
My life didn't come as I had imagined.
私の人生は私が想像していた通りにはならなかった。
My life didn't go as I expected.
なぜ人間は未来を予想できるのか。
Why can humans predict the future?
未来を予想することは役に立つか。
Is it useful to anticipate the future?