Google翻訳で日本語と英語を勉強する

私が彼が車を買ったといううわさを聞いた。
I heard rumors that he bought a car.
私が彼が高い車を買ったといううわさを聞いた。
I heard rumors that he bought an expensive car.
私が彼が高すぎる車を買ったといううわさを聞いた。
I heard rumors that he bought a car that was too expensive.
私が彼が彼にとって高すぎる車を買ったといううわさを聞いた。
I heard rumors that he bought a car that was too expensive for him.
私が彼が彼の収入から考えると高すぎる車を買ったといううわさを聞いた。
I heard rumors that he bought a car that was too expensive for his income.
彼が買った車は彼の収入を基にして考えると高すぎる。
The car he bought is too expensive based on his income.