知り合いから映画に誘われた

昨日ある人に会った。
I met a person yesterday.
彼はボランティア活動で会ったことがある人だ。
He is a person I have met in volunteer activities.
彼はバスを待っていた。
He was waiting for the bus.
私は家へ帰る途中だった。
I was on my way home.
私は彼と話をした。
I talked to him.
彼が、彼の知人が体調を崩したことと、彼が今度フリーマーケットを開催することを話した。
He told me that his acquaintance was sick and that he was going to hold a flea market next time.
その後、彼が映画のチケットをくれた。
Then he gave me a movie ticket.
その映画はある団体が制作したものだった。
The movie was made by an organization.
バスが来て、彼はバスに乗った。
The bus came and he got on the bus.
数時間後、彼からメールが来た。
A few hours later, he sent me an email.
そのメールは私にこう尋ねた。
今度私が焼くパンを食べたいか。
The email asked me:
Do you want to eat the bread I bake next time?
私は食べたいと応えた。
I replied that I would like to eat.
今日彼からメールが来た。
I got an email from him today.
そのメールはこう言った。
明日一緒に映画を見に行こう。もう一人私たちと一緒に行く人がいる。車を準備した。
The email said:
Let's go see a movie together tomorrow. There is another person who goes with us. I prepared a car.
私は彼の誘いを断った。
I declined his invitation.
私は彼にその映画に関心を持っていないと伝えた。
I told him I wasn't interested in the movie.
彼がこう返信した。
正しい対応をしてくれてありがとう。
He replied:
Thank you for your correct response.