Google翻訳で日本語と英語を勉強する

私があなたたちの質問を受けます。
I will take your question.
私があなたたちが持っている質問を受けます。
I will take the questions you have.
私があなたたちが持っているあらゆる質問を受けます。
I take every question you have.
もしあなたが質問を持っていたら質問してください。
If you have any questions please ask.
もしあなたが疑問を持っていたら質問してください。
If you have any doubts please ask.
もしあなたがわたしに聞きたいことを持っているならば私に聞いてください。
If you have something you want to ask me, ask me.
あなたが持っている質問がどのようなものであっても私がそれに答えます。
Whatever question you have, I will answer it.
私に質問してください。それがどのようなものであっても私がそれに答えます。
Ask me a question. Whatever it is, I will answer it.
私に質問してください。私があらゆる質問に答えます。
Ask me a question. I will answer every question.

私が未来について心配している。
I am worried about the future.

何が人類に起こるか。
What happens to humanity?
あなたが、何が人類に起こる、と思うか。
What do you think will happen to humanity?

あなたの意見を私と共有しろ。
Share your opinion with me.
あなたの意見を私と共有してくれるか。
Can you share your opinion with me?
あなたの意見を私に聞かせろ。
Tell me your opinion.
あなたの意見を私に聞かせてくれるか。
Can you give me your opinion?
もしあなたがよければ、あなたの意見を私に聞かせてくれるか。
If you like, can you give me your opinion?

世界の未来は明るい。
The future of the world is bright.
世界の未来で良いことが起こる。
Good things happen in the future of the world.
世界の未来がよくなる。
The future of the world will improve.
世界が未来によくなる。
The world will be better in the future.
世界が将来よくなる。
The world will improve in the future.

なぜか説明しろ。
Explain why.
なぜか説明してくれ。
Please explain why.
なぜか説明してくれるか。
Can you explain why?
なぜか説明することが可能か。
Is it possible to explain why?
なぜかを説明していただけますか。
Could you explain why?
あなたがなぜかを説明することを喜ぶか。
Are you willing to explain why?

人間が何でも乗り越えられる。
Humans can overcome anything.
歴史が私たちに、人間が何でも乗り越えられること、を示す。
History shows us that humans can overcome anything.

希望を失うな。
Don't lose hope.