Google翻訳で日本語と英語を勉強する

私はそれを開けようとした。
I tried to open it.
私はそれを開けるために様々なことを試した。
I tried various things to open it.
私はそれを開けるために様々な方法を試した。
I have tried various methods to open it.
私はそれを開けるために様々なことをした。
I did a lot to open it.
私はそれを開けるためにあらゆることをした。
I did everything to open it.
私はそれを開けるためにあらゆることを試した。
I tried everything to open it.

あの店はいつも行列している。
That store is always in line.
あの店の前にはいつも行列がある。
There is always a line in front of that store.
彼らはいつもあの店の前で行列を作っている。
They are always lined up in front of that store.

もしあなたが急いで何かをすれば、あなたは時間を浪費するだろう。
If you do something in a hurry, you will waste time.
もしあなたが急いで何かをすれば、あなたは失敗するだろう。
If you do something in a hurry, you will fail.
急いで何かをすることは時間の浪費である。
Doing something in a hurry is a waste of time.
急いで何かをすることは失敗の原因である。
Doing something in a hurry is the cause of failure.
あなたが仕事を早く終わらせたいときは、あなたはゆっくり仕事をするべきだ。
If you want to get the work done early, you should work slowly.
あなたが仕事を早く終わらせたいときは、あなたは堅実な方法を選ぶべきだ。
If you want to get the job done quickly, you should choose a solid method.
ゆっくり仕事をすると、かえって早く仕事が終わる。
If you work slowly, you will finish the work faster.